Gemeenteraadsverkiezingen: standpunten politieke partijen windmolens

Gemeenteraadsverkiezingen: stem mee!

De BVB is politiek onafhankelijk en dus niet gebonden aan een politieke partij. We geven dan ook geen stemadviezen. We roepen wel op om te stemmen.
Als inwoner van Bathmen – en natuurlijk alle inwoners in Nederland – is het belangrijk maar ook een voorrecht dat je mee kunt stemmen.
Daarmee kiezen we samen wie ons vertegenwoordigd in onze gemeenteraad.

Als lid van de BVB ontvangt u regelmatig informatie over belangrijke onderwerpen in onze woonomgeving. Dat kan gaan over verkeersveiligheid, over het behouden van voorzieningen voor bijvoorbeeld sport of openbaar vervoer.

Actueel is bijvoorbeeld de vraag hoe onze energie te verduurzamen. Passen windmolens in onze woonomgeving?
Zo’n onderwerp is erg groot en als BVB vinden we het belangrijk dat alle aspecten aan de orde komen en het niet wordt platgeslagen tot de vraag wel/niet zonnepanelen of windmolens. Dat is namelijk te simpel.
Gezien alle gezondsheidsproblemen die inmiddels bekend en erkend zijn is de BVB tegen hoge windmolens, maar ons standpunt is veel breder en genuanceerder.

Wij hopen dat er straks een gemeenteraad en een college wordt gekozen waar weer ruimte is voor nuance, voor inspraak en gezond verstand. Daarom is het belangrijk dat er een goede afspiegeling komt van al onze meningen.

Via de stemhulp Deventer kunt u op een aantal onderwerpen uw standpunt invullen en krijgt een beeld van welke partijen daarbij het meest aansluiten. De standpunten van die partijen zijn dan ook te lezen.
Elke politieke partij heeft ook een eigen programma, dat is te vinden op hun website.

Op 14 tot en met 16 maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Inwoners van 18 jaar of ouder kiezen samen wie er in de gemeenteraad komen. De gemeenteraad telt straks 39 raadsleden. Zij maken en beslissen de komende 4 jaar over plannen voor Deventer. Ook beslissen zij waar geld aan wordt uitgegeven. Aan de gemeenteraadsverkiezingen doen 14 politieke partijen mee.

Via de stemwijzer kun je zien hoe partijen denken over verschillende onderwerpen. Hieronder bijvoorbeeld de standpunten met betrekking tot windmolens in onze gemeente.